8

"Kalem Suresi"

Yazar: on 21:12 in ,
video


1-2. Nûn. (Ey Muhammed) Andolsun kaleme ve satır satır yazdıklarına ki, sen Rabbinin nimeti sayesinde, bir deli değilsin.
3. Şüphesiz sana tükenmez bir mükâfat vardır.
4. Sen elbette yüce bir ahlâk üzeresin.
5-6. Hanginizin deli olduğunu yakında sen de göreceksin, onlar da görecekler.
7. Şüphesiz senin Rabbin, kendi yolundan sapan kişiyi daha iyi bilir. O, hidayete erenleri de daha iyi bilir.
8. O hâlde yalanlayanlara boyun eğme.
9. İstediler ki, yumuşak davranasın, böylece onlar da yumuşak davransınlar.
10-11-12-13-14. Yemin edip duran, aşağılık, daima kusur arayıp kınayan, durmadan söz taşıyan, iyiliği hep engelleyen, saldırgan, günaha dadanmış, kaba saba; bütün bunların ötesinde bir de soysuz olan kimseye mal ve oğulları vardır diye, sakın boyun eğme.

15. Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman, Öncekilerin masalları! der.
16. Yakında biz onun burnunu damgalayacağız.
17. Şüphesiz biz, vaktiyle bahçe sahiplerine belâ verdiğimiz gibi, onlara (Mekkeli inkârcılara) da belâ verdik. Hani o bahçe sahipleri, sabah erkenden (fakirler gelmeden) bahçenin ürünlerini devşirmeye yemin etmişlerdi.
18. (Bunu tasarlarken) istisna da yapmıyorlardı. (İnşaallah demiyorlardı.)
19. Nihayet onlar uykuda iken Rabbinden bir afet (ateş) bahçeyi sardı.
20. Böylece bahçe, (anızı) yakılmış toprağa döndü.
21-22. Derken, sabahleyin birbirlerine, Haydi, eğer ürününüzü devşirecekseniz erkenden gidin diye seslendiler.
23-24. Bunun üzerine, Sakın, bugün orada hiçbir yoksul yanınıza sokulmasın diye fısıldaşarak yola koyuldular.
25. (Yoksullara yardım etmeğe) güçleri yettiği hâlde (böyle söyleyerek) erkenden yola çıktılar.
26. Fakat bahçeyi o hâlde gördüklerinde, Biz mutlaka yolumuzu şaşırmış olmalıyız! dediler.
27. (Gerçeği anlayınca da), Hayır, meğer biz mahrum bırakılmışız! dediler.
28. Onların en akl-ı selim sahibi olanı, Ben size Rabbinizi tespih etseydiniz ya! dememiş miydim? dedi.
29. Onlar, Rabbimizi tesbih ederiz (yüceltiriz). Şüphesiz biz zalim kimseler imişiz dediler.
30. Bunun üzerine birbirlerini kınamaya başladılar.
31. Şöyle dediler: Yazıklar olsun bize! Gerçekten biz azgın kişilermişiz!
32. Umulur ki, Rabbimiz bize bunun yerine daha iyisini verir. Çünkü biz artık Rabbimizi arzulayanlarız.
33. İşte böyledir azap! Ahiret azabı ise elbette daha büyüktür; ah bir bilselerdi!
34. Şüphesiz Allah'a karşı gelmekten sakınanlar için Rableri katında Naîm cennetleri vardır.
35. Biz müslümanları suçlular gibi kılar mıyız?
36. Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz?
37. Yoksa size ait bir kitabınız var da (bu batıl hükümleri) ondan mı okuyorsunuz?
38. Onda, Seçip beğendiğiniz her şey mutlaka sizindir (diye mi yazılı?)
39. Yahut bizden, her ne hükmederseniz mutlaka öyle olacağına dair Kıyamete kadar sürecek kesin sözler mi aldınız?
40. Sor onlara: Onların hangisi bu (iddianın doğruluğu)na kefildir?
41. Yoksa onların ortakları mı var? Doğru söyleyenler iseler, haydi getirsinler ortaklarını!
42-43. Baldırların açılacağı (işlerin zorlaşacağı) ve kâfirlerin secdeye çağrılıp da gözleri düşmüş ve kendilerini zillet kaplamış bir hâlde buna güç yetiremeyecekleri günü (Kıyamet gününü) düşün. Hâlbuki onlar sağlıklarında secde etmeye çağrılıyorlar (ve buna yanaşmıyorlar)dı.
44. (Ey Muhammed!) Bu sözü (Kur'an-ı) yalanlayanlarla beni baş başa bırak. Biz onları bilemeyecekleri biçimde adım adım helâka yaklaştıracağız.
45. Onlara mühlet veriyorum. Şüphesiz benim tuzağım sağlamdır.
46. Yoksa sen onlardan bir ücret istiyorsun da onlar bu yüzden ağır bir borç yükü altına mı girmişlerdir?
47. Yahut gayb (Levh-i Mahfuz) kendi yanlarında da onlar mı (bundan aktarıp) yazıyorlar?
48. Sen, Rabbinin hükmüne sabret. Balık sahibi (Yûnus) gibi olma. Hani o, (balığın karnında) kederli bir hâlde Rabbine yakarmıştı.
49. Şayet Rabbinden ona bir nimet yetişmemiş olsaydı, o mutlaka kınanmış bir hâlde ıssız bir yere atılacaktı.
50. (Fakat böyle olmadı.) Rabbi onu (peygamber olarak) seçti ve salih kimselerden kıldı.
51. Şüphesiz inkâr edenler Zikri (Kur'an-ı) duydukları zaman neredeyse seni gözleriyle devirecekler. (Senin için,) "Hiç şüphe yok o bir delidir" diyorlar.
52. Hâlbuki o (Kur'an), âlemler için ancak bir öğüttür. 

Yazıcı: Kendimi hasta, yorgun ve yaşlı hissediyorum bugünlerde. Ameliyatla bademciklerimi aldırmam gerektiğini öğrendim bugün. (Ameliyat olabileceğim en erken tarihse temmuz dersler okul kpss dertleri yüzünden) Üstelik hastayım diye yanlış teşhis yüzünden 3 tane de penesilin yedim gereksiz yere. Annem bişi olmaz iyi gelir dedi ilginç bi yaklaşım :D :)) Sonra insanlar! bu zaten benim için en büyük dert. O insancıklar arasında kendimi yalnız hissediyorum işte. Ve çok yalnız çok çaresiz olduğumu düşündüğüm zamanlarda umre fotoğraflarıma bakarım zaten Hacc zamanı da geldi ya bir Ramazan'da bir Hacc zamanında içime ciğerime bir ateş düşüyor. Yine o ateş düştü. Geçen gün rüyamda görmüştüm. Anımsamaya çalışıyorum kokusunu içime çekmiştim hissetmeye çalışıyorum olmuyor. İşte fotoğrafarı gezerken eskiden indirdiğim kuran parçalarından dinlemeye başladım. Uzun zamandır dinleyemiyordum. Müthiş bir şekilde maneviyatım çökmüş farkettim. Nasıl düzelteceğimi ise bilmiyorum. Fazlaca dünyaya dalmış gitmişim... Bir an bu videoya gitti elim çok sevdiğim bir ses kim olduğunu bilmiyorum uzunca bir zaman önce tevafuken indirmiştim. Bir namaz sahnesi hangi ülke hangi şehir bilmiyorum. Teravih namazına benziyor. Hepsinden ötesi ise o fevkalade ses. Arapların Kur'an okuyuşları hep daha içten daha sakin ve huzur dolu geliyor bana. Arap hayranlığım var! inkar etmiyorum bizi arkamızdan vursalarda ben arkamı dönemiyorum. Sizin de beğeneceğinizi düşünüyorum bu sesi. İyi dinlemeler. Mealede en azından bir göz gezdirirsiniz diye düşündüm bu bile yeter yani :) Hiç meal okumuyoruz aslında hata ediyoruz! Meal diyanetten alıntıdır. Ki bazı ayetlerde şu son yazımda bahsettiğim dergiyede cevap niteliğinde!

Sonuç olarak benim ruhuma çok iyi gelen bu sesi herkese duyurmak istedim. Benim gibi bir sürü insan var biliyorum. Hepimize iyi gelsin inşaAllah. Onu sözü nasıl iyi gelmesin zaten değil mi?
Emanet Allah'a.
Esselam u Aleykum.

|

8 Comments


Allah şifa versin
geçmiş olsun


geçmiş olsun tatlım.
bademcikler başa bela:(


Rabbim şâfî ismi hürmetine cümlemize yardım etsin içi sıra bana da inşaAllah. :( bir an önce kurtulmak istiyorum aslında ama hiçfırsat yok ki ameliyat olayım :( hayatımda ameliyatın a'sını görmemiş bi insanım zaten psikolojim harap oldu


Ve aleyna aleykum selam..
Kardeşim, çok geçmiş olsun, çok üzüldüm inşâAllah Rabbim dermanını en kolay yoldan nasib eder. Asla yalnız değilsin, bak biz varız :)

Şuan işte olduğum için yalnızca meali okuyabildim, Amenna ve Saddakna, kesinlikle çok haklısın meal okumuyoruz ve bu bizim için büyük bir dert... Müslüman olarak dinimizi eksik tanıyoruz ve soranlara da eksik cevaplar veriyoruz, umarım bu eksiklerimizi en yakın zamanda tamamlarız ve sürekli geliştiririz... Videoyu da vakit bulursam izleyeceğim inş.
Ve hac, sen bu duyguyu en azından bir kere tadabilmişsin şükürler olsun, o kokuyu bir kez bile duyamayan biz garipler ne yapalım... Rabbim gidenlere tekrarını, isteyip gidemeyenlere gitmeyi, istemeyenlere de istemeyi ve gitmeyi nasib eylesin...

dua ile kardeşim, Rabbim seninle.
Fi-emanillah..


Rabbim şifalar versin kardeşim sana link bırakmaya geldim şimdi Mescid'i Nebevi ye gidiyorum ziyarete girince senin ve birçok arkadaşım için de dua edicem inşaallah
sevgilerimle

http://gelinhatimyapalm-papatya68.blogspot.com/


@derkenâr
Canım benim Allah razı olsun binlerce kez yanımdasınız inan biliyor ve hissediyorum çok şükür. Siz gibi dostlar olduktan sonra inşaAllah yalnız kalmam :)

Meal konusunda ben en çok pek inançlı olmayan ve özellikle de Kur'an-ı Kerimin Arapça okumanın hiçbir mantığı olmadığını savunan bir arkadaşımla konuşunca farkına vardım. Savunamadım çok fazla çünkü elbetteki Arapçasını okumak çok önemli ama gönül ufkunu açmak açısından kesinlikle sıkça meal okunmalı ve hatta ezber yapılmalı ki hem dinimize laf edenlere cevaplarımız sağlam olsun hem de Kuran ışığında yaşamaya başlayalım gerçekten. Anlamıyorum ki dememek lazım kesinlikle anlamasakta meal okumamız şart bence zamanla açar çünkü kendini. İnşaAllah videoyu dinlediğinde de yorumlarını almak isterim :)

Ve umre... Rabbim'e ne kadar şükretsem azdır erken yaşta nasip etti bana oraları görmeyi ve o aşkı içime vermeyi... Gerçekten o duyguları anlatmak zor görmeyen gitmeyen anlamıyor. Hani gidenin içi başka yanıyormuş çok iyi anladım. Rabbim vermeyi istemeseydi istemeyi vermezdi elbet biz istemeye devam edelim inşaAllah ben tekrar sen de en kısa zamanda ilk ziyaretini yaparsın canım benim Rabbim'in izniyle...

Emanet Allah'a canım dua ile inşaAllah...

@Aynur
Ablacım çok sağol Allah razı olsun ne olur bir selamda benden ilet çok özlediğimi en kısa zamanda gelmek istediğimi de söyle olur mu :(


Merhaba,"ah bir bilselerdi!" bana bugün bu yeter..Klavyene sağlık..


SADAKALLAHÜLAZİM...

sizede acil şifa duası ile...

Copyright © 2009 lâ-illâ All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.