7

"Ramazan Sevinci, Sahur Bereketi..." veee Zeyd Şoto

Yazar: on 23:54 in ,



Alemlerin Rabbi olan Allah'a şükürler olsun ki bir Ramazana daha eriştik ve inanılmaz hızlı bir şekilde bu ayı tüketmekteyiz. Tüketmekteyiz diyorum çünkü yemek içmek gibi ruhumuzu maneviyatımızı doyuruyoruz bu ayda da inşaAllah. Ramazan ayı gelir gelmez bir sahur ve iftar programları furyası türüyor bir çok kanalda :) Yalnız bu sene o kadar çok değiller hatta ben sadece bi kaçını takip ediyorum geçen sene ordan oraya tüm kanallara yetişmeye çalışırdım ama bu sene beklediğim kadar güzel program yok bazı kanallarda. Her neyse gel gelelim ki ben özellikle Trt'nin ve Semerkand Tv 'nin sahur ve iftar programlarını izliyorum zaten malumunuz sunucular (Serdar ve Dursun Ali abimiz) dönüşümlü olarak yayındalar sahur ve iftarda :)

Geçtiğimiz yıllarda onca kanala yetiştiğim için midir yoksa dikkatimi veremediğim için midir bilmiyorum programların bu kadar çok şey anlattığını insanlara inanılmaz msjlar verdiğini farketmemişim. Bu sene biraz şuanki konumumdan kaynaklıda olarak (ekürilerime sordukları dini sorulara verebilecek cevabım olması bâbından çünkü öyle sorular geliyor ki bazen kalıveriyorum mantık beklenince cevaplarda mantıkları almayınca amenna demiyorlar maalesef ) daha dikkatli dinliyorum ve ciddi anlamda takip etmeye çalışıyorum. Gelen konukları da dönüşümlü olarak bir kaç gün boyunca farklı konularda izleyebiliyorum. Böyle olması da hoşuma gidiyor :) Mesela bugün iftar da Hayati İnanç vardı kendisini çok severim "Gönül" konusunda çok hoş sözler söyledi. Yine bir başka programda konuk kimdi hatırlamıyorum Allah'ın bir insanın kalbine günde 366 kere nazar ettiğini söylemişlerdi. Bu 366 nın hiç birinde kendini bulamazsa Rab bir daha nazar eder mi acaba bize! Bunun gibi daha bir çok şey öğrendim bu ramazan ben bu programlarda din görevlilerini daha yakından tanıdım. Sonra aklıma geldi dedim ki kendime sadece Ramazan'da mı müslümanız da biz bu programlar sadece bu zamanlarda yapılıyor. Tamam senenin her günü Semerkand Tv, Hilal Tv, Dost Tv gibi kanallarda bu programlar devam etmekte ama tek kesime hitap ediyor bu kanallar malum. Trt gibi bir kanalın mutlaka Ramazan Sevinci programına benzer bir programı sene içinde de yapması lazım ki ülkenin tüm kesimine bir şeyler katılabilsin.


Gel gelelim bu yakışıklı beyfendi kimdir? :) Kindisi Bosnalı Zeyd adında bir müzisyen 31 yaşında ve evli :D :))) Bosna'ya karşı hep özel bir ilgim oldu "Lâl" kitabını okuduktan sonra. Sarayevo'ya gitmeyi çok çok istiyorum. Srebrenitsa ile ilgili çok şeyi takip etmeye çalışıyorum. Ki bunlardan birisini de yine bir sahur programında Ebubekir Sifil hoca anlatmıştı paylaşmak istiyorum.

Boşnaklar ve Sırplar arasındaki savaş artık ateşkes ilan ediliği gün herkes olduğu yerde kalacak deniliyor. Sırplar başkent Saraybosna zaten dağlık bir yerdir dağlardan birine kocaman bir haç işaretini helikopterlerle yerleştirirler. Haç kolay kolay sökülebilecek gibi değildir. Sırp cumhurbaşkanı Aliya'yı arar ve der ki Aliya dağa bak hadi kaldır kaldırabilirsen bunu burdan. Aliya'nın cevabı muhteşemdir. Kaldır başını yukarı bak ayı görüyor musun hadi kaldır onu orada işte bizim işaretimiz. Yaradana olan güvendir işte bu ve inançtır. Çok etkilendim ben bu hikayeden eğer bulabilseydim kaynağıyla paylaşacaktım ama bulamadım maalesef .


İşte bu yakışıklı müzisyen de muhteşem ilahiler okuyor kendi dilinde ve Türkçe :) İlk ilahi Seyrâna Gel, İkincisi ise Yunus Emre'nin Boşnak'çaya çevirilmiş bir ilahisi. İnsanın içine işleyen yumuşacık bir sesi var dinledikçe dinleysiniz gelecek :) Şimdi ben bu sahur ve iftar programlarına özellikle Zeyd Şoto ile beni tanıştırdıkları için bir teşekkürü borç bilirim :)  Laf aramızda ama Ona benzer birini görürseniz bize yönlendirebilirsiniz :D

Yazıcı yine ne çok yazmışsın diyebilirsiniz özlemişim yazmayı galiba :) Bunca uzun yazı da ancak bu iki güzel ilahi ile dinlenir amaç bu dinletileri dinlemenizdir zaten :)

Ramazan son hızıyla ilerlerken "Mağfiret" kısmına geldik geçiriyoruz bile. Hiç bir ânını hatta saniyesini boş geçirmeyeceğimiz, Ramazan'ı kendimize küstürmeyeceğimiz, affedilmeden Ramazan'ı bitirmeyeceğimiz hayırlı bir Ramazan diliyorum bütün dostlarımıza. (lâ)




|

7 Comments


hayırlı ramazanlar. güzel bir paylaşım. Allah razı olsun.


:)))

bu kadar anlatılırdı anlatmak istediklerim ve ah Zejd :) Allah onu ve eşi Melek hanımı cennetine alsın inşallah :)
ben de tevafuken bu ilahisiyle bildim onu çok da sevdim.bi de Boşnak olduğu için direk kan çekiyor muhabbetine getirip daha da bi sevdim.bu yazıyı yazdın diye seni de sevdim. :) hoşça bakasın zatına. En Güzele emanet olasın :)


sevgili merve ve funda kardeşlerim hayırlı ramazanlar diliyorum..dualarınızda beni unutmayın rabbim ibadet ve dualarımızı kabul etsin..mukabelede hediyeniz kuran-ı kerimi sürüyorum,hep aklımdasınız :) ikinizide öpüyorum,rabbime emanet olun...


Canım üzüldüm istediğin gibi olmayışına..:(((
İki nedeni olabilir.İyi kızarmadığı için ve şekerpareleri fırından çıkardıktan sonra ilk sıcaklığı çıkmadan şerbeti dökülürse yumuşak olur.

Kızarmasıda çok önemli,benimkiler bile yumuşak olmadığı halde az kızarmış gibi geldiler.

Pastahane şekerparesi gibi olduğunu söyleyen bir blog arkadaştan yakında tarif deneyeceğim.Eğer beğenicek olursam yayınlarım.İstersen az miktarda yapar denersin.
İnşallah bu yaptıkların yenebiliyorlardır ve ziyan olmamıştır.

Sevgilerimle


canım selamın aleykum...allah razı olsun..
bu mubarek gunlerde banada dua et ....

bende beklerım...


dualarımız kabul olsun inşallah...
hayırlı kandiller...
Enn Güzele Emanet Olun..


Bu güzel patlaşımın icin çok teşş,bu arada gecen mübarek olsun,Selamlar

Copyright © 2009 lâ-illâ All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.