3

Hüzün

Yazar: i can... but i won't on 18:15 in

Hüzün dalgası çarptıysa bir insanın yüreğine
Ya Mevlâsını özlemiştir ya da Mevlâsı onu!
Mevlâyı özleyen gönül ya hüznü bekler yada hüzündedir…
Bela, gam ve keder Mevlânın sevdiklerine gösterdiği kamçıdır…
Vurdukça kendine çeker…
İmam Rabbani

Ve hüzün dalgası çarptıysa yüreğimize bunun için dahi bir reçete vermiştir bize sultanlar sultanı Efendimiz (s.a.v).

Abdullah bin Abbas (r.a) dan rivayetle RESULULLAH (s.a.v) efendimizin üzüntülü,sıkıntılı zamanların da şu şekilde dua ettiği söylenir:

-LAİLAHE İLLALLAHÜL-AZİMÜL-HALİM.LAİLAHE İLLALLAHU RABBÜL ARŞİL-AZİM.LAİLAHE İLLALLAHU RABBÜS-SEMAVATİ VE RABBÜL-ARDİ VE RABBÜL -ARŞİL-KERİM.

Manası ise; azamet ve vakar sahibi ALLAH tan başka ibadete layık hiçbir ilah yoktur.Arş-ı azam sahibi ALLAH tan başka ibadete layık hiçbir ilah yoktur.Göklerin ve yerin sahibi ve Arş-ı kerimin maliki ALLAH tan başka ibadete layık hiçbir ilah yoktur.

|

3 Comments


Diğer bir adımızda hüzündür bizim. Hüzün bize uğradıkça özleriz Mevlâ'mızı ve belânın diğer adı evetken biz aslında Elest Bezmini özleriz.

Sonra sıcak bir dost elini özleriz. Bize O'nu hatırlatan (:


«Ey Davud! Ben, özlemlilerimin kalbini hoşnutluğumdan yaratarak öz nurumla besledim, onları kendime söz arkadaşı olarak seçtim. Yer yüzüne onların vücûdları aracılığı ile bakarım. Kalblerinde bakışlarını bana ulaştıran bir yol açtım. Bana karşı duydukları özlem günden güne artar.»

Kalplerin Keşfi'nden :)

Özlemek ne güzel şeydir, özleyebilmek.. Hem özlemek hem özlenen olmak ne hoştur. Ve hoşnut etmek O'nu, özlemlilerinden olmak ne büyük lûtuftur...


هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش می دهند

"Sevdigim insani Daha Cok Mubtela Ederim"der Allahimiz

Sevgiler Saygilar
MOBIN

Copyright © 2009 lâ-illâ All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.