10

Zaman Tüneli ve Bir Mim

Yazar: on 17:23 in
Öncelikle beni mimlemeye lâyık gören vєssєłαм arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.

Mim sorusumuz şöyle: Eğer Bir Zaman Tüneli Olsaydı Geçmişten Yada Gelecekten Hangi Zamana Gitmeyi, Kimi, Hangi Olayı Görmeyi İsterdiniz?

Tabi bu sorunun ilk ve kesin cevabı mutlaka vєssєłαm'ın da dediği gibi Efendimiz (s.a.v) zamanında yaşamak isterdim. Hatta öyle ki Bâdiye Yaylası'nda ya da Sahra'da O'nun bastığı bir toprak parçası olmaya dahi razı olurdum. Bir de Ensâr'dan olmak isterdim ben. O gelecek diye hurma ağaçlarına çıkan gençlerden olmak isterdim. Neccar Oğulları'nın bir kızı da ben olmak isterdim. Ashâb-ı Suffa talebelerinden biri olmak isterdim. Uhud'da, Bedir'de savaş gerisindeki bayanlardan olmak isterdim. Köle bile olsam O'nun zamanında İslâm'la müşerref olanlardan olmak isterdim. Tabi bir de nasîbi olmayanlar var gözlerinin önündeki nûru göremeyenler onlardan olmaktansa hiç doğmamak bile yeğdir benim için.

O'nun devrinin hemen sonrasında İslam'ı yayanlardan olmak isterdim. Mısır'da Şam'da Endülüs'te olmayı dilerdim :)

Bir de Devlet-i 'Âli 'Osman da Kanûni devrinde Fuzûli ve Bâkî zamanında yaşamak isterdim. Divan Edebiyatı'nın gözdeleriyle bulunup onların meclislerine katılıp şiirlerine nazîreler yazmak isterdim :) Hanım Sultan'da olabilirim tabi o da büyük bir şereftir :)))) 600 yıllık Osmanlı hükümranlığının her anı bambaşka güzel hepsinde bulunmayı isterdim. Yalnız Fransız düşkünlüğünün başladığı kısımlar haricinde.

Milli Mücâdele yıllarında yaşayıp Çanakkale ile şereflenmeyi de isterdim.


Daha da eskiye gidip Hz. İbrahim (a.s) ı görmeyi isterdim.

En çokta Hz. Yûsuf'u görmeyi isterdim. Özellikle Nazan Hoca'mın "yusûf ile züleyhâ" sını okuduktan sonra daha çok istedim bunu. O'nun güzelliğini öyle çok merak ediyorum ki :) Cennet'te inşaAllah Rabbim beraber eyler bizi :)


Sanırım tarihteki bütün güzellikleri görmeyi istedim eksiksiz :D Rabbim biliyor ya gerçekten en çok O'nun devrini isterdim. Ama müjdesiyle de şükrediyorum ki O'nun bizzat elinden Kevser içenlerden olmak var. Bu yüzden gelecekte belki gül devrinde olmak isterdim. Ama yine de günümüzden çok memnunum çünkü hâlâ İslâm'ın şerefi son sür'at devam etmektedir. Ve şükür ki bende müslüman doğdum. Günümüzün kadrini görmeyi istediğimiz günlerdeymişiz gibi bilmeyi nasîb etsin. Bu isteklerimizi bize Cennet'iyle nasîb etsin.

Tekrar çok teşekkür ediyorum sevgili vesselam :) Biraz uzun ve çok istekli bir post oldu ama affına sığınıyorum :) Benm mimleyebileceğim bir çok kişiyi sen mimlemişsin bende ek olarak birkaç kişiyi daha mimlemek istiyorum :)

baharatlı tatlar, papatya68, Yaz Blogcu, Dürr-i Yektâ ve âmâk-ı hayâl

Sorumuz aynı şekilde: Eğer Bir Zaman Tüneli Olsaydı Geçmişten Yada Gelecekten Hangi Zamana Gitmeyi, Kimi, Hangi Olayı Görmeyi İsterdiniz?

|

10 Comments


Selam canım benim
Cevapların pek yerinde pek güzel de bana verecek cevap bırakmamışsın ben ne yazıcam şimdi hem efendimiz zamanında hem osmanlının ortalarında bulunmak isterdim heo kendimi hayal ettiğim bile olmuştur zaman zaman:) mümkün olsa keşke
seni kıracak değilim güzelim cevaplayacağım inşaallah ama kısa bir süre müsadeni isteyerek olurmu?
haydi şimdilik sevgiyle kal
Haaa umarım ahirette diledğin zamanların kahramanlarıyla karşılaşırsın


Thanks for taking the time to debate this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If attainable, as you acquire experience, would you mind updating your weblog with additional info? It is extremely useful for me.


Merhabalar,

Size yöneltilen MİM sorusunu ve cevabınızı okudum. Ben bir zaman tüneli seyyahıyım. Hergün zaman tüneline girer ve hep geçmişe yolculuklar yaparım. Geleceğe yolculuğu hiç düşünmedim.

Gerçekten böyle bir tünel olsaydı, bu tünelden hiç çıkmazdım.

En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.


Merhabalar La,

Mimlendikten sonraki kural gereği, beni de mimlenecek bloggerler arasına seçtiğiniz için size çok teşekkür ederim.

Bloğunuza geldim ve mim sorusunu aldıktan sonra mim'i cevaplayan bir blog ekledim. Ziyaretinizi bekliyorum.

En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.


S.a canım benim :) Kusuraa bakmaa geçç geldim geçç cevap veriyorum affına sığınarak...

Her cümlene harfi harfinee katılıyorum..

Uhud savasındaa olmayı bende cok ısterdım vee Hz. Yusufu da gormek cok ısterdımm samımı ve guzel cevaplar ıcın tesekkur ederım :)

Sevgı ve saygılarımla..


Selam canım ben biraz geç de olsa mim sorunu cevapladım umarım seni memnun eder güzel kardeşim Rabbim herşeyi gönlüne göre versin hakkında hayırlısını nasip etsin AMİN


Mimlendin :)


Merhabalar,

Hayatımıza yeni bir heyecan ve canlılık kazandıracak olan bu mübarek ay ve geceler; Yaratıcımıza, ailemize, çocuklarımıza ve tüm insanlığa karşı görev ve sorumluluklarımızın olduğunu bir kez daha bizlere hatırlatmakta, yanlış ve kusurlarımızdan dönmemize vesile olmaktadır. Bu mübarek zaman dilimini fırsat bilerek, Yüce Dinimizin bizden istediği; sevgi, saygı ve hoşgörü ortamının kurulmasına, birlik, beraberlik ve kardeşliğimizin güçlenmesine, insani ve ahlaki meziyetlerin yaygınlaşmasına gayret gösterelim.

Bu düşüncelerle Regaib Kandilimizi ve üç aylarımızı tebrik eder, birlik ve beraberlik içinde daha nice kandillere kavuşmayı, bütün İslam aleminin ve insanlığın barış ve huzur içinde olmasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ederim.


canım,ben nete giremiyorum henüz ama yüreğin rahat olsun cuzu okudum,rabbim kabul etsin,sevaplarına bizleride dahil eylesin,seni ve arkadaşını öpüyorum,allaha emanet olun...


Ben bu mimi hatırlamıyorum haliyle cevaplamadım deep beni mimlemişti bu konu için..Düşündüm düşündüm birşeyde bulamamıştım zaten:P

Bu seferlik umarım affedersin beni:(

Copyright © 2009 lâ-illâ All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.