5

Üşümek mi?

Yazar: on 00:20 in ,

Üşümek mi? İnsanın içinde güneş yanarken üşümek mi? 
  çalıkuşu
               Henüz bahar tam mânasıyla yüzünü göstermiş olmasa da baharın gelişi insanın içinde güneşler açtırıp içini ısıtmıyor değil :) Hele ki bu bahar günleri tatlı telâşların yaşandığı günlere denk geldi ise. Ben okulu bitirme telâşında; mezuniyetti, baloydu, tezdi uğraşırken, evlerde bahar temizlikleri başlamış, güneşin açtığını gören çocuklar bakkallara dondurma almaya koşmuş, haftasonları pikniklere gidilmeye başlanmış bile :) Az kaldı ben de yakında bu kervâna katılacağım inşaAllah. 
               Bu papatyaları buz gibi bir günde sabahın erken saatlerinde görmüştüm. Bahar yeni gelmişti aslında henüz mart ayının başıydı. Güneşin kendini yeni gösterdiği saatlerde bu müptekulâde görüntüyü veren papatyalara kayıtsız kalmak nâ mümkündü benim için :) Karşıda deniz kendini gösteriyor, ben biraz tepe olan bir yerdeyim ve bu papatyalar uzaktan denize bakıyorlar. Ben üşüyorum aslında çünkü hava cidden soğuk. Ama bu güneş insanın içinde yanarken üşümek mi? Aslında insanın içinde asıl güneşler yaktıran bu görüntü ve o anki tefekkür hâlidir. Rabbim ne güzel yaratmış değil mi demekten alamıyor insan kendisini. 

                Rahmân Suresi'nin 10-13. âyetleri'nde Yüce Rabbim buyuruyor ya:
10. (Allah) yeryüzünü canlılar için yayıp döşedi 
11.12. Orada meyve(ler) ve salkımlarla dolu hurma ağaçları, yapraklı tâneler ve hoş kokulu bitkiler vardır.
13. O hâlde (Ey insanlar ve cinler!) Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?


                Açıkça ayette belirtilen yapraklı taneler ve hoş kokulu bitkiler bu papatyalarda görebiliriz galiba. Şu papatyaları ve şu âyetleri gören hangi göz inkar edebilir! diye düşünmekten kendimi alamıyorum. (Kalpleri katılaşanlar geliyor aklıma susuyorum) Şükür ki bu nîmetleri ve gördüklerimizi yalanlayanlardan değiliz! Rabbim bir ömür tefekkür üzere yaşamayı nasîb etsin. Amîn ve ecmaîn...


 

|

5 Comments


Merhabalar,

İyiliği ve kötülüğü gösteren bir ayna olan tefekkür, aynı zamanda ibadetin de yarısıdır.

O'nun nimetlerine, ihsanlarına karşılık, nefsine uyarak günah işlediğimizi, gaflet içinde yaşadığımızı düşünmek, Allah’tan utanmamıza vesile olur.

Maddi ve manevi her olayı ve her şeyi içimizde yanan güneşle iman potasında eritip tevhid kalıbına dökerken üşümek ne mümküdür...

En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, selam ve saygılarımla.


$ükür ki müslüman dogmusuz..
Rabbimin bize sunmu$ oldugu nimetlerin kiymetini bilelim, yeterince, hakkinca eda edemesekte sükredelim çokça..


Merhabalar efendim hoşgeldiniz :)
kısaca fikir zikir şükür üçlüsünü birbirinden ayırmadan yaşamak galiba olayın özü. İnşaAllah böyle yaşayanlardan oluruz. Amin.


az önce balkonda otururken eşimle bahçeye ve çiçeklere ağaçlara bakarken; RABBİMİZ cc bütün varlıkları çok değer verdiği biz insanlar için bize hizmetli olarak yaratmış,ancak RABBİNİ en az anan şükreden yine biz insanlar diye konuştuk
farkedip şükredebilmek dileğiyle sevgiler


Rahmam c.c razı olsun.

Düşünce ikliminde, muhabbet rüzgarına tutulmak pek ala / pek latif.

Halis dualarınıza yürekten amin , güzel kardeşim...

Kalbi sevgi ve selamlarımla

Copyright © 2009 lâ-illâ All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.